Historía del Gremi

Historia

La història de la nostra entitat comença al voltant de l’any 1975. Un grup d’empresaris tenien el neguit d’agrupar-se per tal de protegir els drets de les empreses instal·ladores de la comarca. El fet d’unir-se podria resultar una bona eina per resoldre alguns problemes que patia el sector. Llavors, les funcions de president i l’administració es van assignar al Sr. Antoni Fernández Guerrero, que ho feia des de casa seva, al carrer Major de Vilanova. Aleshores, a banda de tramitar els carnets d’instal·lador autoritzat, el Gremi oferia el servei de segellar els butlletins elèctrics.

Fou en aquells moments quan, gràcies a la consciència associativa, es va crear oficialment el Gremi. A l’empara de la Llei 19/77 que regulava el dret a l’associació sindical, el 7 de juliol de 1980 es va constituir la Asociación Profesional de Empresarios de Electricidad, Fontanería, Gas, Saneamiento y Afines de la comarca, amb unes escriptures en les què es feien constar els primers estatuts del Gremi.

La primera adreça es va fixar al carrer del Comerç, 2, 2n, de Vilanova i la Geltrú, fins a l’any 1996, en un edifici que era propietat del Gremi de Constructors.

La primera Junta constituïda, sempre segons l’acta de l’Assemblea General del 28 d’octubre de 1987, estava formada per:

Guillermo Cruells Ballester - President

Joan Suñé Solé - Vice-president

José María Muñoz Sepúlveda - Secretari

José Carbonell Asensio - Tresorer

José María Cases García - Vocal

Diego Sánchez García - Vocal

Josep Pijoan Cardona - Vocal

Una de les primeres decisions que es va prendre fou la proposta d’una derrama als socis per import de 10.000 pessetes per a la compra de mobiliari i material. A partir de llavors, el Gremi ja tenia una oficina de gestió amb cara i ulls.

Atès el constant augment de socis es va aprovar el trasllat de les oficines al carrer del Bruc, 26, baixos, de Vilanova i la Geltrú; en aquest lloc es va mantenir la seu des de 1997 fins a l’octubre de 2004.

A l’any 2004 el Gremi es va ubicar al carrer de Les Roquetes, 13-15, de Vilanova i la Geltrú, ha permès oferir, a banda dels serveis habituals, una major diversitat de cursos de formació, que va estar fins el 2016 que es va traslladar a les actuals instal·lacions del C/ de Bailèn, 10 local de Vilanova i la Geltrú.

Gremi garraf (6)